Wegvluchten uit Winssen... - Reisverslag uit Winssen, Nederland van mandy krogt - WaarBenJij.nu Wegvluchten uit Winssen... - Reisverslag uit Winssen, Nederland van mandy krogt - WaarBenJij.nu

Wegvluchten uit Winssen...

Door: Mandy van der Krogt

Blijf op de hoogte en volg mandy

21 Juni 2013 | Nederland, Winssen

Temidden van denderende drilboren, omringd door puin en rotzooi staat mijn uitpuilende reistas.
De ochtend van vertrek, en vergeleken met andere jaren hoef ik niets op te ruimen of schoon te maken wat je als het belangrijkste voordeel kunt zien.
Andere voordelen kan ik niet bedenken, want het lijkt nu alsof het nooit meer goed gaat komen met het huis.
Een nieuwe badkamer heb ik jarenlang tegen kunnen houden, maar nu na 25 jaar alles in elkaar begon te zakken en zelfs ik vond dat het er niet meer uitzag, is er op een koude zaterdag in het voorjaar iets besteld.
Wat een vooruitziende blik dat ik toen bedacht dat ik dan maar het beste weg kon gaan.
De hele week banjert er een kerel in korte broek vanaf 7 uur s òchtends door het huis. Die behalve gigantisch veel lawaai met gereedschap ook nog eens fluit en luidkeels zingt.
Slapen doen we beneden, en s`morgens kunnen we naar ons toiletgebouw (het huisje).
We hebben dus al een campinggevoel, omdat we nu deze week ook noodgedwongen grotendeels buiten leven.
Vandaag veel regen, dus tijd om te vertrekken!
Al zag ik dat het Bangkok ook regen en 33 gr. is de komende dagen.
Het duurt echter nog tijden voor we daar rondlopen, eerst vandaag naar Parijs en morgen pas verder.
Grappig dat Emmeline en ik er deze week achter kwamen dat we twee verschillende vliegtuigen hebben vandaag.
Ik blijk om half 5 te vliegen en zij pas om half 7.
Ergens iets mis gegaan met de boeking, en gelukkig dat we het op tijd zagen. Ook een geluk dat we ervaren reizigers zijn en niet opzien tegen alleen reizen.
We vinden elkaar wel in Parijs en slapen een nachtje in een hotel.
Nu nog even mijn tas dicht zien te krijgen en de laatste dingen regelen.
Dan met bus en trein naar Utrecht, kan ik gelijk oefenen met sjouwen van spullen-weer even wennen.

  • 21 Juni 2013 - 09:22

    Manuela:

    Wat heerlijk om de herrie en de vooral zingende badkamerverbouwer achter je te kunnen laten!
    Leuk dat je hebt besloten een reisverslag bij te houden! Vind het altijd erg bijzonder om te lezen hoe jullie ervaringen zijn (als echt hollander die nooit verder is geweest dan kreta)
    Hopelijk hebben jullie een voorspoedige reis en knapt het weer er snel op.

    Heel veel plezier (en sjouwsucces) gewenst!

    Liefs, Manuela

  • 21 Juni 2013 - 11:32

    Eveline:

    Je hebt de zingende badkamerverbouwer niet eens op de maillijst gezet ;-)
    Goede reis, ik zwaai jullie bij deze virtueel uit! Idd leuk dat je schrijft, dan kunnen we weer een beetje met jullie meereizen.
    Groetjes en liefs, Eveline

  • 21 Juni 2013 - 16:56

    Dana:

    Je zit nu al weer 20 minuten in het vliegtuig en volgens mij is dat al bijna op de helft. Wat een heerlijk idee dat jullie vanavond in een Parijs restaurantje dineren. Of is het alleen een overstap in Parijs en heb ik het verkeerd begrepen? Leuk om na onze eigen reis, nu weer even met jullie mee te kunnen reizen! Het voelt al weer zo lang geleden dat wij op vakantie waren. Je kijkt er maanden naar uit en het is zo weer voorbij! Dus geniet van ieder moment!

    Groetjes,

    Dana x

    P.S. Emmeline, geen enge beestjes meer eten hè?! (-;

  • 21 Juni 2013 - 19:49

    Ilse:

    Wie at hier nou enge beestjes......? Zeewurmen!, ik zie die broodjes nog zo voor me, gatver. Emmeline eet toch vegetarisch?
    Nou, is het al goedgekomen? Nu bijna 8 uur. Neem aan dat jullie elkaar getroffen hebben. Volgens mij is het weer in Parijs ook niet fijn. Daar kwam dat lagedrukgebied toch vandaan met die buien?
    Lig uitgeput op de bank. George tracht zich tussen mij en mijn laptop te wurmen. Heb je geen lastige bouwvakker in huis dan heb je wel een lastige kat ;-)
    Neem aan dat alle ergernissen in de tussentijd geëvaporeerd zijn in het luchtledige onderweg naar Parijs. Morgen naar Bangkok. Voorspoedige reis gewenst. En veel plezier en lol.
    Liefs,
    Ilse, Jidra en George XXX

  • 22 Juni 2013 - 12:15

    Dana:

    Ha ha, die zeewurmen blijken achteraf gewoon gemaakt te zijn waar crabsticks ook van gemaakt zijn (-: Ik bedoel met enge beestjes, die darminfectie die ze heeft opgelopen. Maar volgens mij is dat in Thailand allemaal beter geregeld. Ik wil ook terug op vakantie! Het weer is om te huilen hier! Er komt geen eind aan!

  • 23 Juni 2013 - 08:42

    Janny:

    Hoi allebei ik neem aan dat jullie elkaar inmiddels weer samen zijn. Al met al een spannende start vd reis. Ondertussen wordt er naarstig gewerkt aan het badkamer project. Vandaag neemt Aiso even afstand van het project, want hij komt even naar Drenthe. Natuurlijk ook om de nieuwe auto te showen! Gezellig, maar buiten koffiedrinken zit er niet in, t' zou de hele dag regenen. Gister kwam de langverwachte toestemming voor het rijbewijs, HOERA, morgen meteen naar het gemeentehuis! Gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 24371

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Peru in vogelvlucht

27 Juli 2015 - 01 September 2015

Omweg naar Bali

23 Juni 2014 - 20 Augustus 2014

Vietnam

21 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Naar Thailand!

24 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Chillen in Bangkok....

Landen bezocht: