Fietsen op Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van mandy krogt - WaarBenJij.nu Fietsen op Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van mandy krogt - WaarBenJij.nu

Fietsen op Koh Samui

Door: mandy

Blijf op de hoogte en volg mandy

03 Juli 2013 | Thailand, Ko Samui

Na alle transportmiddelen, taxi`s, tuk tuks, boten, bussen, treinen, nu toch weer teruggevallen op een fiets.
Erg raar voor hier, want iedereen gebruikt scooters en brommertjes die je voor 5 euro per dag kan huren gewoon met je paspoort.
Geen wonder dus waarschijnlijk dat we heel veel toeristen zien rondlopen met verband om allerlei lichaamsdelen.
Helmen gebruiken ze hier niet, en ook zit iedereen ongeveer in zijn blootje.
Wij waren vanmorgen helemaal opgetogen dat we ergens een gewone mountainbike vonden. Ik heb een soort kinderfiets en we hebben allebei ook maar een helm op-je weet maar nooit.
Met Emmeline is het relaxed fietsen-we doen 1 km en ploffen dan ergens op een terras neer, of nemen een duik in zee.
Aiso had vast gelijk het hele eiland willen verkennen. Wij hebben nu 1 plaatsje gedaan, en gaan morgen naar het volgende.
Tijd vult zich vanzelf, vooral ook omdat we nu in een Hostel verblijven waar allerlei faciliteiten zijn-zoals deze computer/huiskamer/keuken.
Het zit vol jonge mensen, en ik zal wel de oudste zijn.
Daar begin ik aan te wennen, want op Koh Tao het beroemde duikeiland was de gemiddelde leeftijd rond 25..
Wel heel gezellig met s`avond matjes en kussens aan het strand waar je dan lag en barbecue kon bestellen.
We aten er barracuda, een soort enorme vis.
Ondertussen eten we met gemak ook alle Thaise gerechten. We proberen of we hier een kookcursus nog kunnen volgen.
We moeten wel opschieten, want Emmeline wil vrijdagochtend verder trekken naar Phuket.
Ik ga liever terug naar Bangkok, omdat ik anders allleen maar meer moet reizen.
Het zal ook jammer zijn dat we hier weg gaan, ik wist niet dat er zulke mooie tropische stranden zouden zijn.
In Koh Tao met onze bungalow practisch op het strand, leek het wel iets uit een film.
Alleen had ik daar het onrustige gevoel dat er ingebroken was (en miste prompt mijn telefoon)
Na een nacht dat ik droomde dat ik hem terugvond, bleek hij inderdaad gewoon im mijn andere tas te zitten!
Nog niets kwijt dus, al wordt Emmeline af en toe gek omdat ik naar van alles loop te zoeken.
Teveel spullen meegenomen, want je hebt behalve bikini, korte broek en t-shirt niet veel nodig.

  • 03 Juli 2013 - 16:20

    Dana:

    Haha, herkenbaar dat gezoek naar spullen en dingen kwijt denken te zijn..... Je hebt er pilletjes tegen (-;
    Lekker om even op sjouw te worden genomen door Thailand en zijn tropische stranden. Wij lopen hier nog steeds te tobben met regen en kou en somberheid. Wanneer dient Aiso zich eigenlijk aan? En hoeveel dagen reizen jij en Emmelien apart?

  • 03 Juli 2013 - 16:21

    Dana :

    Waar blijven de foto's???

  • 03 Juli 2013 - 16:32

    Leon:

    Vandaag wat regen en voor NL wel al tropisch warm, ik heb het zweet op mn rug maar moest dan ook mn trein halen.
    Het klinkt allemaal wel lekker relaxed zeker in vergelijking met onze stress om alles voor 5 personen in te pakken voor de vakantie! Maar we hebben er alemaal erg veel zin in. De kids zijn allemaal over dus we kunnen vrolijk op weg.
    Die kookcursus lijkt mij ook wel wat. Doen jullie maar goed jullie best dan komen wij wel examen afnemen...

  • 03 Juli 2013 - 16:35

    Leon:

    @Dana: Foto's? Jij had vanuit Portugal al moeite om die erop te krijgen....probeer het maar eens vanaf Thailand.....

  • 03 Januari 2017 - 14:47

    Jan:

    ik was in februari 2016 op Koh Samui. per brommer is 1 helm verplicht. maakt niet uit of de bestuurder hem op heeft of de passagier. gezien de slechte staat van de wegen is voor iedereen een helm aan te raden.

    Ja, mannen lopen graag met een ontbloot bovenlijf, maar de traditionele Boedistische Thai vinden dat maar zozo.
    Niet doen dus getuigt van respect.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 3111
Totaal aantal bezoekers 24351

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Peru in vogelvlucht

27 Juli 2015 - 01 September 2015

Omweg naar Bali

23 Juni 2014 - 20 Augustus 2014

Vietnam

21 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Naar Thailand!

24 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Chillen in Bangkok....

Landen bezocht: