Nog even dwalen in mijn eentje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van mandy krogt - WaarBenJij.nu Nog even dwalen in mijn eentje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van mandy krogt - WaarBenJij.nu

Nog even dwalen in mijn eentje

Door: mandy

Blijf op de hoogte en volg mandy

08 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Na een gigantische reis met boot, en twee bussen en veel wachten op allerlei plekken kwam ik om 4 uur s`nachts in Bangkok aan.
Een rare reis omdat je totaal niet weet hoe het zal gaan, en je totaal overgeleverd bent aan een paar Thaien die je als een pakketje overal een zetje geven naar een volgend punt.
Erg handig dat ze je stickertjes opplakken, zodat je niet eens je mond open hoeft te doen-ze drijven gewoon dezelfde stickertjes bij elkaar.
Ik reisde met een stel hippie achtige jongens waarvan er eentje een soort mega ratachtig beest aan een touwtje meedroeg. Misschien een marter of zo?
Hoewel ik twee stoelen in de bus had (en dus niet met mijn voeten op de grond hoefde), had ik tijdens de donkere rit wel visioenen van dat het beest zijn touwtje zou doorknagen en net mijn kant op zou komen..
Gelukkig zonder incidenten gewoon Bangkok bereikt.
Middenin de nacht bleek daar nog, of juist nog volop feest te zijn. Veel dronken jongelui, en muziek. Ik voelde mij wel raar om daar zo doorheen te lopen met mijn tas en rugzak. Hoewel ik de buurt goed ken, zag het er s`nachts toch anders uit. Gelukkig was er een Thaise man die mij naar het hotel bracht. Ik vertelde hem dat ik heel veel kinderen had, en dat bleek voldoende om hem weer af te poederen.
De zondag bracht ik grotendeels in bed door.
Vandaag echter lekker Bangkok in de rondte gegaan met boot\metro en skytrain.
Ook veel gelopen, als ik weer eens verdwaald was.
Het Lumpini park waar Emmeline was toen ik ziek was bleek heel leuk.
Het is een mooi tropisch park in het hart van Bangkok. Er werkten allemaal Thaise tuinvrouwtjes en het zag er onberispelijk uit.
Je kan er op bankjes om het meer heen zitten.
Terwijl ik daar even zat kwam er een enorme leguaan het water uitzetten. Echt een raar gezicht. Soms vergeet ik even dat ik natuurlijk helemaal aan de andere kant van de wereld zit en hoe anders alles hier is.
Voor Aiso zal dat morgenochtend natuurlijk nog meer gelden.
Hij is nu in Dubai en heeft het al helemaal gehad met de hitte.
Hier is het toevallig op het moment vrij koel (27 gr. en bewolkt)
Waarschijnlijk zal het bij Emmeline die op PHI Phi zit wel veel warmer zijn. Gelukkig dat ik vrij snel al mailberichten kreeg dat alles goed was gegaan met haar reis. Ze komt op woensdag ook naar Bangkok.
Arvin en Iris zullen dan ook hier ergens zijn.
Mijn laatste avond vanavond in mijn eentje (nou ja, met hordes andere backpackers)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 24364

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Peru in vogelvlucht

27 Juli 2015 - 01 September 2015

Omweg naar Bali

23 Juni 2014 - 20 Augustus 2014

Vietnam

21 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Naar Thailand!

24 Juni 2013 - 24 Juni 2013

Chillen in Bangkok....

Landen bezocht: