Nasi in de nacht - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van mandy krogt - WaarBenJij.nu Nasi in de nacht - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van mandy krogt - WaarBenJij.nu

Nasi in de nacht

Door: mandy

Blijf op de hoogte en volg mandy

29 Juli 2015 | Indonesië, Batavia

We waren bijna vergeten hoe groot de wereld ook al weer was, maar na de laatste vlucht van Dubai naar Jakarta weten we het weer.
Om 11 uur in de ochtend tot 12 uur s`nachts in een vliegtuig valt niet mee. We hadden minstens anderhalf uur vertraging bij de start.
Er bleek iets kapot, en opeens moesten we ook weer tanken.
Je krijgt dan visioenen van brandstoftank die lek is, of dop verloren of zo.
Er draafden allemaal mannetjes op die onduidelijke dingen deden (een soort noodreparatie met duc tape misschien?!), maar uiteindelijk konden we na getankt te hebben toch weg.
Emmeline maakte er niet veel van mee, lag bij te komen van haar festivals en feesten.
Niet eens zo`n gekke oplossing om de uren in het vliegtuig door te komen. Gelukkig had ik alweer een gangpad- plaats, en zolang er geen turbulentie was kon ik gewoon steeds opstaan en lopen.
Ook had Emmeline vegetarisch eten voor ons geregeld waardoor wij steeds als eerste onze hapjes kregen. Alle andere honderden mensen keken dan hongerig en afgunstig in onze richting.
De aankomst hier was vlot en makkelijk. In mum van tijd waren we door douane, en was er dat mannetje met ons naambordje.
Met een luxe auto werden we naar ons hostel gebracht(packers lodge).
Inmiddels was het 1 uur in de nacht. In een straatrestaurantje aten we onze eerste nasi van deze reis.
Grappig om dan zo middenin de nacht ergens aan de andere kant van de wereld te zitten eten.
Vandaag onze eerste verkenning van Jakarta gedaan. De stad valt ons 100% mee. Goede airco bussen waar je instapt op soort overdekte stations. Het komt vergeleken met Vietnam en India als redelijk geciviliseerd en makkelijk over.
Er zijn niet veel toeristen, en we worden steeds vriendelijk geholpen. Ze doen dan een beetje giechelig, en weten gelijk dat we Nederlands zijn.
We zijn op het plein geweest van de Nederlandse Gouverneur, waar je café Batavia hebt en er een soort koloniaal sfeertje bewaard is gebleven.
Ze hebben er veel gekleurde Hollandse fietsen
We zijn te vermoeid om echt de musea door te gaan. Ook is het wennen aan tropische warmte. Het is zonnig vandaag.
We hebben het station al gevonden en bekeken, ziet er ook goed uit.
Morgenochtend reizen ze met de trein door naar Bogor.
Lekker dichtbij, waarschijnlijk koeler en met de mooiste botanische tuinen van de wereld zeggen ze...

PS-Nog bedankt voor reacties op vorige verslag, grappig om van Gonny de belevenissen te lezen, zo blijft iedereen op de hoogte!

• 29 Juli 2015 - 13:35

Dana:

MJUMMIE! Krijg trek!

• 29 Juli 2015 - 14:16

Selma:

Goed begin, ik zie uit naar de rest van de reis! liefs, Selma

• 30 Juli 2015 - 02:43

Manuela:

Yess veilig aangekomen! En Mandy volgend jaar ook maar een festivalletje pakken voor je het vliegtuig in stapt :p
    Benieuwd naar de botanische tuinen!